Дистанційне навчання.Історія України

21 жовтня 2020р.

"Економічні та соціальні реформи М.Хрущова"

Інформація для роздумів!
 

Реформи Хрущова



12 жовтня 2020р. 

Узагальнення теми "Повоєнна відбудова 1945-1953рр."

06 жовтня 2020р.

"Повоєнна відбудова у 1945-1953рр." Виконати завдання за посиланням

23 вересня 2020р.

Виконати тест ,перейшовши за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7884738                                                          
10 клас
25 травня "Контрольне тестування"
Виконати тест за посиланням вчителя. Успіхів!

22 травня Тема "Культура України в роки Другої світової війни"
1.Перегляньте відео урок
2. Опрацюйте матеріал §36 (п.4) та складіть в зошиті таблицю


20 травня Тема "Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни"
1.Перевірте себе та виконайте вправу:


2.Опрацюйте §36(п.2,3)
3.Зробіть розгорнутий план пункту "Внесок українського народу в перемогу над нацизмом"
4.Перегляньте відео та дайте оцінку втрат України в Другій світовій війні.

18 травня "Депортація кримських татар та інших народів Криму.Завершення бойових дій на території України"
1. Опрацюйте §36 (п.1) підручника.
2.Перегляньте відео
3.Прочитайте спогади учасниці тих подій. Які почуття вони у вас викликали?
4.Дайте відповідь на запитання :чому депортацію кримських татар назвали геноцидом?
Рекомендація: переглянути художній фільм "Хайтарма"
13-15 травня "Звільнення України від нацистських військ"
1. Опрацюйте §35
2.Зверніть увагу на таблицю"Військові операції з вигнання німецьких військ та їх союзників з України" (взимку - навесні 1944р),запишіть в зошит
3.Перегляньте відео та спробуйте дати відповідь на питання:
1)Чому радянські війська зазнавали неймовірних втрат у боях за Київ?
2)Визволення Києва:свято чи день пам'яті?
4.Запам'ятайте дати:
6 листопада 1943 року -визволення Києва
січень-лютий 1944р. - Корсунь - Шевченківська операція
28 жовтня 1944р.- завершення вигнання нацистських окупантів з території України

06- 08 травня Тема "Рух Опору та його течії в Україні"
1.Виконай тест "Окупаційний режим в Україні"
2.Опрацюй §34 в підручнику,запам'ятай і запиши в зошит:
Рух Опору - це визвольна боротьба європейських народів проти нацистських окупантів в роки Другої світової війни
Течії Руху Опору в Україні

3. Знайдіть та запишіть в зошит керівників радянської та націоналістичної течій Руху Опору

04 травня Тема "Масове знищення мирного населення"(Голокост.Трагедія Бабиного Яру.Праведники народів світу в Україні)
1. Для опрацювання матеріалу використовуй підручник §33
2. Голокост - масове знищення нацистами євреїв у роки Другої світової війни.
Чому Бабин Яр вважають символом Голокосту в Україні? Прочитай пункт 3 параграфа та переглянь відео
3.Тим,хто в роки Другої світової війни рятував євреїв від Голокосту,у сучасному Їзраїлі надають почесне звання "Праведник народів світу". Таке звання у 1976 році отримала перша українка Олена Вітер.Загалом в Україні Праведниками визнано 2515осіб
4.Перевір себе:
1)Спираючись на карту №8 (альбом карт у підручнику),розкажи про територіальний поділ України часів нацистської окупації.
2)Поясни поняття: Голокост, колабораціонізм, "новий порядок",остарбайтери.
3)Якими були наслідки Голокосту і таборів смерті для України?

29 квітня Тема "Окупація України військами Німеччини та її союзників.Новий порядок"
Спробуй опрацювати матеріал та виконати завдання ,які розміщені тут

27 квітня Тема "Проголошення Акта відновлення Української держави"
1.Ознайомся з матеріалом "1941 рік - проголошення відновлення Української держави"
2.Підготуй повідомлення чи презентацію про діячів Організації українських націоналістів:
С. Бандеру,Я.Стецька(на вибір)

24 квітня Тема "Початок німецько - радянської війни"
1.Ознайомся з матеріалами презентації та на її основі склади конспект в зошиті
2.Опрацюй §32 підручника
3.Переглянь відео про обставини проголошення Акту відновлення Української державності 1941р.

4. Пройди тест та перевір себе
15.04-17.04. Тема "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Початок Другої Світової війни"


Запам'ятайте:

Українське питання напередодні війни

Радянізація — це система заходів, спрямованих на встановлення радянської влади, побудову суспільства за економічною та політичною моделлю СРСР у західноукраїнських  землях.
Основні заходи радянізації:
    • поширення радянського законодавства; — уніфікація адміністративно-територіального устрою (скасування поділу на воєводства, поділ на об­ласті та райони…);
    • направлення зі східних районів великої кількості кадрів (часто російськомовних);
    • націоналізація промислових підприємств; — конфіскація поміщицького  землеволодінь і передача землі селянам; — початок примусової колективізації (весна 1940 р.);
    • заборона всіх політичних партій, громадських, кооперативних, культурно-освітніх товариств, створених раніше; дозволено діяльність лише КП(б)У, комсомолу, радянських профспілок;
    • розширення мережі навчальних закладів усіх рівнів; заснування бібліотек, клубів тощо;
    • українізація освіти, преси; — уведення безкоштовного навчання, медичного обслуговування;
    • суворий контроль партійно-радянського керівництва над усіма сферами життя; командно-адміністративні, методи впровадження радянської політики;
    • нехтування місцевих особливостей та традицій; — утиски церкви, особливо греко-католицької;
  • репресії щодо місцевого населення; депортація у східні райони.
Результатом політики радянізації стало:
    •  з одного боку, покращення рівня життя найбідніших прошарків населення, розвиток економіки краю, а з іншого — зростання незадоволення репресивними методами влади, підтримка серед населення ідеї створення самостійної Української держави, вступ до загонів ОУН.
Опрацюйте §30-31 та зробіть конспект в зошиті
Підготуйте повідомлення "Визвольний похід Червоної Армії"
13.04.Шановні учні!Ви самостійно опрацювали тему "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період".  Пропоную  виконати завдання,щоб перевірити свої знання. Скористайтеся посиланням.Термін виконання до 15.04.Успіхів!

08.04. Практична робота ""Срібна земля".Третя спроба утвердити незалежність України в ХХст."
1.Опрацювати матеріал практичної роботи
2.Виконати завдання розміщені тут

06.04. Тема "Культурне і релігійне життя на західноукраїнських землях у міжвоєний період"
1.Повторюємо основні поняття:

2. Опрацюйте матеріал теми та дайте відповіді на запитання, для цього скористайтесь посиланням


01.04.-03.04 Тема "Українські землі у складі Румунії та Чехословаччини"
1.Перегляньте відео
Навчальне відео
2.Опрацюйте §28(підручник)
3.Заповніть таблицю (в зошиті)
Причини
Подія
Наслідки

Татарбунарське повстання
Вересень 1924р.


Проголошення Карпатської України
Березень 1939р.

4. Творче завдання
Перед вами шаблон сторінки Facebook. За поданим шаблоном та матеріалами з мережі Інтернет, створіть Facebook сторінку видатної історичної постаті у зошиті - Августин Волошин. На сторінці повинна міститися коротка інформація про особу (біографія) та у віконці "Що нового?" написати чим прославилась історична постать.

30.03.2020р. Тема:"Українські землі у складі Польщі у 1921-1939рр."
Стислий виклад матеріалу:
Українські землі під владою Польщі:
  • Східна Галичина (Львівське, Тернопільське і Станіславське воєводства)
  • Західна Волинь і Західне Полісся (Волинське і Поліське воєводства) - перейшли до Польщі після радянсько-польської війни.
  • Холмщина і Підляшшя (Люблінське воєводство)
  • Паризька конференція 1919 р. дала дозвіл на тимчасову окупацію Польщею Східної Галичини.
  • 14 березня 1923 р. - Рада послів великих держав визнала Східну Галичину частиною Польщі.
  • Ризький мир 1921 р. - до складу Польщі увійшли інші західноукраїнські землі.
Денаціоналізація українського населення:
  • Прагнення до асиміляції, польські колоністи - осадники.
  • Керівниками органів місцевого самоврядування призначалися лише поляки.
  • Не надання українцям посад в державних установах, офіцерських посад в армії, таємних службах.
  • Українські імена та прізвища замінюються на польські.
  • Витіснення української мови з усіх державних і муніципальних установ польською.
  • 1920 р. - офіційно запропоновано для українських земель назву "Східна Малопольща".
  • Гальмування розвитку народної освіти, закриття шкіл.
  • Введення "кресового" закону (про утраквістичну, або двомовну, школу).
  • Учителі - поляки.
  • Введення відсоткової норми прийому до вузів молоді української національності.
Опір українців польській політиці:
  • 1921 р. - виникнення у Львові Таємного університету (працював до 1925 р.).
  • На галицьких землях діяло просвітянське товариство "Рідна школа".
  • Тривала діяльність осередків товариства "Просвіта".
  • Продовжувало роботу Наукове товариство ім. Т. Шевченко (до нього входили В. Гнатюк, В. Щурат та інші).
Характер промисловості:
  • Розділення Польщі на дві території - Польщу "А" (корінні польські землі) і Польщу "Б" (західноукраїнські та західнобілоруські землі).
  • Гальмування промислового будівництва у Польщі "Б".
  • Обмеження видачі дозволу на відкриття промислових підприємств у Польщі "Б".
  • Обмеження зв'язків Польщі "Б" з ринками Польщі "А" (високі залізничні тарифи).
Українська кооперація:
  • кредитні спілки - "Центробанк";
  • споживчі і торгові спілки - "Центросоюз";
  • молочні кооперативи - "Маслосоюз";
  • міська торгівля - спілка "Народна торгівля".
Польські власті штучно стримували розвиток української кооперації (надавалися пільги польським кооперативам, обмежувалася діяльність українських другорядними господарськими сферами).
Аграрні відносини:
  • 1919 р. - польським сеймом схвалено "Основи земельної реформи" (мала шовіністичний характер)
  • Мета реформи: підкорити селянство та колонізувати край вихідцями з корінних польських земель
Становище українського населення:
  • Безробіття;
  • Робочий день до 10 і більше годин;
  • Зменшення заробітної плати;
  • Велика кількість нещасних випадків на виробництві;
  • Використання дитячої та жіночої праці;
  • Епідемії тифу, дизентерії та скарлатини.
Еміграційний та колонізаційний процеси:
  • Великий еміграційний потік українців до інших країн (Східна Галичина - 190 тис. чол; Західна Волинь і Західне Полісся - 50 тис. чол за 1919 -1939 рр.)
  • Інтенсивне заселення краю іноземцями
  • Збільшення частки неукраїнського населення у містах (у Львові лише 16, 2 % у 1939 р.)
Релігійне життя:
  • Українське населення: православне та греко-католицьке;
  • Переслідування православних українців (окатоличення);
  • Розгорнулося масове навертання українців до римсько-католицької віри;
  • Митрополит греко-католицької церкви - Андрей Шептицький;
  • 1925 р. - конкордат (угода) між Ватиканом і польським урядом, яка захищала права греко-католиків;
  • Репресії щодо віруючих греко-католицької церкви.
1)Переглянути відео та опрацювати § 27(підручник)
2)Виконати завдання:
а)вправа 1. Натисни тут
б)вправа 2. Натисни тут

Немає коментарів:

Дописати коментар

День Конституції 28 червня 2023 року

  Запрошуємо усіх взяти участь у вікторині на знання Конституції України, її історії та цінностей,які вона пропагує. Бажаємо успіхів!       ...